Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Sqrjuvi

Mno

Celkem nic v clanku neni popsano....jen pocity...s temi bezte k sipku...to chce zivy popis budov a prostredi...to ze reknete ze je tam spoustu kominu z plynovych komor taky moc nezavani autenticnosti...protoze to jsou kominy z baraku ktere jimi byly vytapeny. Jinak depresivni to skutecne je. Ovsem na svete je miliony jinych hruz ktere se deji ted a nyni...a je potreba je resit...

Clanek nic moc....jen pocity autorky...nuda Rv

0/0
11.3.2009 15:21

tvrdá a malá a šikovná

Já teda nevím proč tam někdo chce jezdit

To že se to nesmí opakovat snad víme i bez toho. Mě teda bohatě stačilo si o tom přečíst. Ale možná se někdo potřebuje přesvědčit na vlastní oči, nevím. Já bez toho každopádně můžu žít.

0/0
14.3.2008 10:42

Alleycat

A jeste jedna poznamka

Nedavno jsme byli na prohlidce Jarosova mlyna u Brna. Jeden z vystavenych exponatu byla nadoba s napisem Zyklon B. Pruvodce nam rekl, ze Zyklon B slouzil na desinsekci mlyna, aby se tam nemnozili brouci.

A ted si vemte, ze stejnym plynem byli vrazdeni lidi v koncentracnich taborech - jako obtizny hmyz. Sila, co?

0/0
14.3.2008 10:03

petr_sleder

"všude komíny od plynových komor"

Teda čekal jsem, že ten článek bude nějaká zhovadilost, ale co je moc... :-/

0/0
14.3.2008 9:40

noo

Koncentráky

já jsem se před 20 lety byla podívat v Buchenwaldu, odkud se nevrátil můj děda. Dodneška z toho mála, co tam zbylo, mám děsivé sny.

0/0
14.3.2008 8:50

Ifka_V

Zdravím autorku

Zdravím autorku, moc pěkně a citlivě napsanéR^...přečetla jsem si zatím celou diskuzi a koukám, že jsem tu asi jediná, která nebyla ještě v koncentračním táboře, ačkoli jsem o tomto tématu toho dost přečetla. Je-li vás tu víc jako já, mrkněte sem http://www.osvetim.webovka.eu/fotogalerie_1.html ať jsou tu aktuální fotky Osvětimi, uděláte si představu...

 

0/0
13.3.2008 20:28

MJ007

Re: Zdravím autorku

Moc pěkně napsaný článek. Ta návštěva skutečně za to stojí a po Dachau je to opravdu silný kafe, ale člověk tak alespoň trochu ví na co se má připravit. Z Osvětimi je udělané docela "hezké" muzeum - ono kdyby člověk nevěděl, co se tam dělo, tak ty cihlové budovy se stromy podél silnice vypadají jako taková čtvrť anglických domů. Skutečná hrůza vás ale přepadne v Březince - protože to je opravdu ten tábor s bránou a kolejištěm, které všichni dobře známe z filmů a obrázků. Právě tam vám ten rozsah a velikost toho místa vyrazí dech (a o hrůzách, které se tam děly nemluvě). V tu chvíli mě napadlo, že se jedinci, kteří něco takového popírají, zakládají na jedné věci - a tudíž, že lidský rozum skutečně není schopen pochopit to zlo, které se tam dělo. Proto je pro ně prostě jednodušší to odmítnout. Skutečně to vyjadřuje takovou hrůzu, kterou lidský rozum jen stěží dokáže pochopit.

0/0
14.3.2008 1:17

Alleycat

Re: Re: Zdravím autorku

Osvetim je jeste vetsi sila nez Dachau? Ja jsem videl jenom Dachau a muj verdikt znel nebylo to pekne, ale bylo to poucne...

0/0
14.3.2008 9:58

losynka2

silný zážitek

Moc hezky napsáno. I já se zajímám o 2.světovou válku a Osvětim i Brzezinku jsem navštívila. Své pocity bych nepopsala asi silněji. Pište dále. Já si Vás vždy ráda přečtu.

0/0
13.3.2008 19:32

Třeste se, modří lumpenproletáři

Já teda nechci vypadat jako POPÍRAČ, ale

autorka lže:

 "Všude tam jsou jen budovy, ve kterých byli lidé vězněni a komíny od plynových komor, které Němci těsně před koncem války zbourali, aby zničili všechny důkazy, což se jim nepovedlo."

Při mé návštěvě v roce 2002 v samotné Osvětimi byla zachovalá jen JEDNA plynová komora s krematoriem (nevím kolik tam bylo komínů, ale ne víc než čtyři) a v Březince byly jen haldy kamení, které jsou vydávány za pozůstatky krematorií a plynových komor. 

0/0
13.3.2008 18:47

steve007

Re: Já teda nechci vypadat jako POPÍRAČ, ale

V podstatě souhlasím, jen váhám na užití slov "lže" a "jsou vydávány za pozůstatky". Osvětim jsem navštívila loni v dubnu, přímo v Osvětimi je skutečně jen jedna plynová komora hned u šibenice, v Osvětimi-Březince se nacházejí na konci kolejiště zbořené plyn. komory.

Mnozí zde popisují, že by se dalo říci, že tam bylo krásně. Za sluného jarního/letního počasí je to skutečně klidné tiché místo s nebývalými travnatými plochami (kde dříve stály baráky), ale jak nás upozornil polský průvodce, nemáme se nechat tím zmást, většinou tam bylo nevlídné počasí a zvláště v zimě to byl opravdu horor.

Přiznám se, že vzhledem ke všemu, co jsem o lágrech četla/viděla, už jsem nebyla tak vyděšena, ale místnost s vitrínou plnou kufrů zplynovaných byla více než výmluvná.

0/0
13.3.2008 20:24

Tobinka

Re: Já teda nechci vypadat jako POPÍRAČ, ale

Já teda nechci vypadat jako POPÍRAČ

To je dobře. Vypadal byste totiž dost hloupě, kdybyste nám tu začal tvrdit, že k žádné genocidě nedošlo a pět milionů lidí se jen tak vypařilo z povrchu země samo od sebe.... A to i když se dochovala jen JEDNA plynová komora. 

0/0
13.3.2008 23:27

bad dream

Re: Já teda nechci vypadat jako POPÍRAČ, ale

V Birkenau jsou ruiny čtyř krematorií,(Krema II - V) ovšem komíny které tam jsou zachovány je vytápění baráků kde byli vězni ubytováni.

Všem doporučuji přečíst: Laurence Rees:

Osvětim - nacisté a ´konečné´ řešení

0/0
14.3.2008 8:59

Romanisimov

Re: Já teda nechci vypadat jako POPÍRAČ, ale

Zdravím a chci pochválit autotorku za moc hezky napsaný článek, naopak musím reagovat na nadpis: Já teda nechci vypadat jako POPAÍRAČ, protože to se k tomuto tématu nehodí. Sám jsem byl v Osvětimi a Birkenau pětkrát a pokaždé to na mě působí děsivě. Jak daleko může člověk vůbec zajít. I kdyby tam bylo jen jedno krematorium jak píšete ( ale skutečně byly v Březince krematoria čtyři), tak vězte že v něm umírali tisíce lidí za den a někteří se ani cyklonem B zcela neudusili a byli páleni na hromadách za živa. Pane měl byste se tam ještě jednou vrátit a vše si důkladně a dopodrobna projít a doplnit si pořádně vzdělání o Osvětimi a Březince, protože kdybyste toto vzdělání měl, tak by se nemohlo stát, že použijete v nádpisu Vašeho článku slovo Popírač!!! Zdraví Roman

0/0
14.3.2008 9:28

djpsx

Osvětim...

mě docela překvapila...od přátel jsem slyšel v podstatě totéž co autorka píše....tíseň, smutek, snad i slzy....snažil jsem se na to připravit....ale moje překvapení bylo bohužel temnější.....sice se mi slzy nevedraly do očí, ale představa přiživená fotografiemi nahých koster, dětí a shlédnutí plynových komor, kde se tísnilo i 20 lidí byla šílená....ale nejzajímavější byl smíšený pocit z hezkého prostředí (stromy, hezky opravené domy, slunečného počasí atd.) a té myšlenky na peklo, které tam proběhlo....Březinka byla podobně tísnivá i když musím přiznat o něco méně....snad díky tomu, že jsem nešel až dozadu ke krematoriu a omezil se jen na prostor u vstupní brány a prvních objektů....

0/0
13.3.2008 18:46

kion1

Volič Národní strany

R^Karma.

0/0
13.3.2008 18:38

Aloren

Souhlasím s Vámi

Také jsem navštívila Osvětim a Břežinky ve svých 14 letech, jednalo se o školní výlet, silný zážitek  na celý život...Proto si také velmi vážím života a myslím si, že každý by měl takovou návštěvu uskutečnit, pochopil by, že takové hrůzy se opravdu nesmí nikdy opakovat...

0/0
13.3.2008 17:48

misaviki

..

Byla jsem také v Osvětimi a udělala si úplně stejnou fotku - od kolejí sem si vyfotila bránu v dálce. Co se dělo v Osvětimi je taková hrůza, že si až člověk říká, jak se to mohlo v novodobých dějinách stát. Udělalo se mi tam velmi špatně od žaludku ale nelituji, myslím že každdý by měl vědět co hrozného se dělo, př. navštívit místa. V Birkenau bylo takové zvláštní zlověstné ticho, nezpívali ptáci, prostě ta hrůza je tam dodnes.

0/0
13.3.2008 17:38

Zel1

Ještě dokončím...

K tomu výletu do Mauthausenu na kolech:

Návštěvnost takových pietních míst mohu srovnat. Byl jsem v Terezíně, Buchenvaldu, Osvětimi a zmiňovaném Mauthausenu. Ta návštěvnost posledně zmiňovaného mi za daných okolností opravdu vyrazila dech.

Ale máte pravdu: ta Osvětim předčí všechny představy o pekle na zemi. Tam na mne padla opravdu ta největší tíseň. Před hromadami lidských vlasů, botů, zubních kartáčků, kufrů se jmenovkami...   Tam se prostě nedají udržet slzy.

0/0
13.3.2008 17:01

Aneta Boudová

dobre napsane

uplne jste mi pripomela me pocity, kdyz jsem pri jedne cyklisticke vyprave v Rakousku vysplhala do Mauthausenu... nevim jestli za to ta drina stala, protoze pocity byli pravdu vselijake... lip nez Vy bych to asi nevyjadrila R^

0/0
13.3.2008 15:26

Zel1

Re: dobre napsane

Loni jsme se také na kolech šplhali k Mauthausenu. Teď pominu tu hrůzu. Napíši jiný postřeh:

Podél Dunaje jsou nádherné asfaltové cyklotrasy. Všude přehledné cedule a směrovky kam jedete, za jakými pamnětihodnostmi můžete na kole odbočit. Např. ke klášteru v Melku jste upozorňováni už 30 km předem.

Když dojedete po břehu Dunaje do městečka Mauthausen, tak si teprve na místě uvědomíte kam jste se to náhodou dostali. Cyklistická směrovka k lágru žádná, vybudovaná cyklotrasa na ty asi 3 km za městečko ani náhodou. Dvakrát jsme se po cestě museli zastavit a ptát se místních na cestu ke "koncentracionlagru".

V červnu za krásného počasí na zašátku hlavní turistické sezony jsme tam naše asi dvacetičlená skupina byli nejpočetnější návštěva. (v tom klášteře nebo třeba ve vinařském údolí Wachau byli velké davy lidí).

Tam je názorně vidět to černé svědomí Rakušanů které se teď také vzpomíná s výročím anšlusu fašistickým Německem.

0/0
13.3.2008 16:44

Andrea B.

Diky za clanek

Ja jsem byla v Dachau. Zazitky mam stejne jako Vy, cista hruza. Myslim, ze je dulezite tato mista navstevovat. Nekdy mam pocit, ze se nekteri lide nedokazali poucit z historie.

0/0
13.3.2008 15:10

morea2

Díky

Díky za článek. Moje dcera je "postižena" stejným zájmem jaky Vy a alespoň vím nač se při plánované návštěvě v létě připravit. Hezky napsané:-)

0/0
13.3.2008 14:51



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.