Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AL

Aloren

13. 3. 2008 17:48
Souhlasím s Vámi

Také jsem navštívila Osvětim a Břežinky ve svých 14 letech, jednalo se o školní výlet, silný zážitek  na celý život...Proto si také velmi vážím života a myslím si, že každý by měl takovou návštěvu uskutečnit, pochopil by, že takové hrůzy se opravdu nesmí nikdy opakovat...

0 0
možnosti
IH

misaviki

13. 3. 2008 17:38
..

Byla jsem také v Osvětimi a udělala si úplně stejnou fotku - od kolejí sem si vyfotila bránu v dálce. Co se dělo v Osvětimi je taková hrůza, že si až člověk říká, jak se to mohlo v novodobých dějinách stát. Udělalo se mi tam velmi špatně od žaludku ale nelituji, myslím že každdý by měl vědět co hrozného se dělo, př. navštívit místa. V Birkenau bylo takové zvláštní zlověstné ticho, nezpívali ptáci, prostě ta hrůza je tam dodnes.

0 0
možnosti
Z

Zel1

13. 3. 2008 17:01
Ještě dokončím...

K tomu výletu do Mauthausenu na kolech:

Návštěvnost takových pietních míst mohu srovnat. Byl jsem v Terezíně, Buchenvaldu, Osvětimi a zmiňovaném Mauthausenu. Ta návštěvnost posledně zmiňovaného mi za daných okolností opravdu vyrazila dech.

Ale máte pravdu: ta Osvětim předčí všechny představy o pekle na zemi. Tam na mne padla opravdu ta největší tíseň. Před hromadami lidských vlasů, botů, zubních kartáčků, kufrů se jmenovkami...   Tam se prostě nedají udržet slzy.

0 0
možnosti
AB

Aneta Boudová

13. 3. 2008 15:26
dobre napsane

uplne jste mi pripomela me pocity, kdyz jsem pri jedne cyklisticke vyprave v Rakousku vysplhala do Mauthausenu... nevim jestli za to ta drina stala, protoze pocity byli pravdu vselijake... lip nez Vy bych to asi nevyjadrila R^

0 0
možnosti
Z

Zel1

13. 3. 2008 16:44
Re: dobre napsane

Loni jsme se také na kolech šplhali k Mauthausenu. Teď pominu tu hrůzu. Napíši jiný postřeh:

Podél Dunaje jsou nádherné asfaltové cyklotrasy. Všude přehledné cedule a směrovky kam jedete, za jakými pamnětihodnostmi můžete na kole odbočit. Např. ke klášteru v Melku jste upozorňováni už 30 km předem.

Když dojedete po břehu Dunaje do městečka Mauthausen, tak si teprve na místě uvědomíte kam jste se to náhodou dostali. Cyklistická směrovka k lágru žádná, vybudovaná cyklotrasa na ty asi 3 km za městečko ani náhodou. Dvakrát jsme se po cestě museli zastavit a ptát se místních na cestu ke "koncentracionlagru".

V červnu za krásného počasí na zašátku hlavní turistické sezony jsme tam naše asi dvacetičlená skupina byli nejpočetnější návštěva. (v tom klášteře nebo třeba ve vinařském údolí Wachau byli velké davy lidí).

Tam je názorně vidět to černé svědomí Rakušanů které se teď také vzpomíná s výročím anšlusu fašistickým Německem.

0 0
možnosti
AB

Andrea B.

13. 3. 2008 15:10
Diky za clanek

Ja jsem byla v Dachau. Zazitky mam stejne jako Vy, cista hruza. Myslim, ze je dulezite tato mista navstevovat. Nekdy mam pocit, ze se nekteri lide nedokazali poucit z historie.

0 0
možnosti
AP

morea2

13. 3. 2008 14:51
Díky

Díky za článek. Moje dcera je "postižena" stejným zájmem jaky Vy a alespoň vím nač se při plánované návštěvě v létě připravit. Hezky napsané:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4307x
Jmenuji se Dita Horochovská. Pocházím z Náchoda, kde také bydlím. V Náchodě jsem vystudovala střední školu, zvanou Academia Mercurii. Původně to byla Soukromá střední škola podnikatelská, což je známější, než současný název. Tato škola je na 4 roky, ukončená maturitní zkouškou. Vystudovala jsem obor Ekonomické lyceum. Nyní si dávám pauzu, minimálně roční, a potom budu uvažovat o dalším studiu na vysoké škole. Od příštího roku mne snad čeká práce, kde bych byla lektorkou a vyučovala handicapované lidi, kteří potřebují umět ovládat hlasové programy stejně jako já. Jednalo by se o projekt, který chce pomoci handicapovaným lidem, aby si mohli najít zaměstnání a k čemuž by potřebovali znalosti těchto programů. Vše teď závisí na tom, jestli projekt dostane grant od EU.

Seznam rubrik

Oblíbené blogy