Diskuse

Můj nezapomenutelný zážitek – návštěva Osvětimi

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Sqrjuvi

11. 3. 2009 15:21
Mno

Celkem nic v clanku neni popsano....jen pocity...s temi bezte k sipku...to chce zivy popis budov a prostredi...to ze reknete ze je tam spoustu kominu z plynovych komor taky moc nezavani autenticnosti...protoze to jsou kominy z baraku ktere jimi byly vytapeny. Jinak depresivni to skutecne je. Ovsem na svete je miliony jinych hruz ktere se deji ted a nyni...a je potreba je resit...

Clanek nic moc....jen pocity autorky...nuda Rv

0 0
možnosti

tvrdá a malá a šikovná

14. 3. 2008 10:42
Já teda nevím proč tam někdo chce jezdit

To že se to nesmí opakovat snad víme i bez toho. Mě teda bohatě stačilo si o tom přečíst. Ale možná se někdo potřebuje přesvědčit na vlastní oči, nevím. Já bez toho každopádně můžu žít.

0 0
možnosti

Alleycat

14. 3. 2008 10:03
A jeste jedna poznamka

Nedavno jsme byli na prohlidce Jarosova mlyna u Brna. Jeden z vystavenych exponatu byla nadoba s napisem Zyklon B. Pruvodce nam rekl, ze Zyklon B slouzil na desinsekci mlyna, aby se tam nemnozili brouci.

A ted si vemte, ze stejnym plynem byli vrazdeni lidi v koncentracnich taborech - jako obtizny hmyz. Sila, co?

0 0
možnosti

petr_sleder

14. 3. 2008 9:40
"všude komíny od plynových komor"

Teda čekal jsem, že ten článek bude nějaká zhovadilost, ale co je moc... :-/

0 0
možnosti

noo

14. 3. 2008 8:50
Koncentráky

já jsem se před 20 lety byla podívat v Buchenwaldu, odkud se nevrátil můj děda. Dodneška z toho mála, co tam zbylo, mám děsivé sny.

0 0
možnosti

Ifka_V

13. 3. 2008 20:28
Zdravím autorku

Zdravím autorku, moc pěkně a citlivě napsanéR^...přečetla jsem si zatím celou diskuzi a koukám, že jsem tu asi jediná, která nebyla ještě v koncentračním táboře, ačkoli jsem o tomto tématu toho dost přečetla. Je-li vás tu víc jako já, mrkněte sem http://www.osvetim.webovka.eu/fotogalerie_1.html ať jsou tu aktuální fotky Osvětimi, uděláte si představu...

 

0 0
možnosti

MJ007

14. 3. 2008 1:17
Re: Zdravím autorku

Moc pěkně napsaný článek. Ta návštěva skutečně za to stojí a po Dachau je to opravdu silný kafe, ale člověk tak alespoň trochu ví na co se má připravit. Z Osvětimi je udělané docela "hezké" muzeum - ono kdyby člověk nevěděl, co se tam dělo, tak ty cihlové budovy se stromy podél silnice vypadají jako taková čtvrť anglických domů. Skutečná hrůza vás ale přepadne v Březince - protože to je opravdu ten tábor s bránou a kolejištěm, které všichni dobře známe z filmů a obrázků. Právě tam vám ten rozsah a velikost toho místa vyrazí dech (a o hrůzách, které se tam děly nemluvě). V tu chvíli mě napadlo, že se jedinci, kteří něco takového popírají, zakládají na jedné věci - a tudíž, že lidský rozum skutečně není schopen pochopit to zlo, které se tam dělo. Proto je pro ně prostě jednodušší to odmítnout. Skutečně to vyjadřuje takovou hrůzu, kterou lidský rozum jen stěží dokáže pochopit.

0 0
možnosti

losynka2

13. 3. 2008 19:32
silný zážitek

Moc hezky napsáno. I já se zajímám o 2.světovou válku a Osvětim i Brzezinku jsem navštívila. Své pocity bych nepopsala asi silněji. Pište dále. Já si Vás vždy ráda přečtu.

0 0
možnosti

Třeste se, modří lumpenproletáři

13. 3. 2008 18:47
Já teda nechci vypadat jako POPÍRAČ, ale

autorka lže:

 "Všude tam jsou jen budovy, ve kterých byli lidé vězněni a komíny od plynových komor, které Němci těsně před koncem války zbourali, aby zničili všechny důkazy, což se jim nepovedlo."

Při mé návštěvě v roce 2002 v samotné Osvětimi byla zachovalá jen JEDNA plynová komora s krematoriem (nevím kolik tam bylo komínů, ale ne víc než čtyři) a v Březince byly jen haldy kamení, které jsou vydávány za pozůstatky krematorií a plynových komor. 

0 0
možnosti

steve007

13. 3. 2008 20:24
Re: Já teda nechci vypadat jako POPÍRAČ, ale

V podstatě souhlasím, jen váhám na užití slov "lže" a "jsou vydávány za pozůstatky". Osvětim jsem navštívila loni v dubnu, přímo v Osvětimi je skutečně jen jedna plynová komora hned u šibenice, v Osvětimi-Březince se nacházejí na konci kolejiště zbořené plyn. komory.

Mnozí zde popisují, že by se dalo říci, že tam bylo krásně. Za sluného jarního/letního počasí je to skutečně klidné tiché místo s nebývalými travnatými plochami (kde dříve stály baráky), ale jak nás upozornil polský průvodce, nemáme se nechat tím zmást, většinou tam bylo nevlídné počasí a zvláště v zimě to byl opravdu horor.

Přiznám se, že vzhledem ke všemu, co jsem o lágrech četla/viděla, už jsem nebyla tak vyděšena, ale místnost s vitrínou plnou kufrů zplynovaných byla více než výmluvná.

0 0
možnosti

djpsx

13. 3. 2008 18:46
Osvětim...

mě docela překvapila...od přátel jsem slyšel v podstatě totéž co autorka píše....tíseň, smutek, snad i slzy....snažil jsem se na to připravit....ale moje překvapení bylo bohužel temnější.....sice se mi slzy nevedraly do očí, ale představa přiživená fotografiemi nahých koster, dětí a shlédnutí plynových komor, kde se tísnilo i 20 lidí byla šílená....ale nejzajímavější byl smíšený pocit z hezkého prostředí (stromy, hezky opravené domy, slunečného počasí atd.) a té myšlenky na peklo, které tam proběhlo....Březinka byla podobně tísnivá i když musím přiznat o něco méně....snad díky tomu, že jsem nešel až dozadu ke krematoriu a omezil se jen na prostor u vstupní brány a prvních objektů....

0 0
možnosti

kion1

13. 3. 2008 18:38
Volič Národní strany

R^Karma.

0 0
možnosti